De perfekta pitcherna som alla reklambyråer försöker kopiera

, , , , , ,

I verkligheten börjar folket tröttna på reklam, men i filmvärlden dominerar Don, Peggy & Co och reklambyråerna drömmer om att få kopiera de perfekta pitcherna i Mad MenOch visst finns det en del att lära oavsett om man är reklambyrå eller inte. Det handlar om att sälja in idéer och att skapa den där oemotståndliga stämningen i rummet.

1. Lucky Strike

I den första episoden av Mad Men skapar Don “It’s toasted” och Lucky Strike kontot var räddat.

2. The Kodak Carousel

Pitchen för Kodak’s “karusellprojektor” blev så lyckosam att den blev en app i verkligheten.

Kodak

3. Belle Jolie lipstick

Med payoffen “Mark Your Man” tog Don hem kontot och kvinnorna började “märka upp” sina män med kyssäkta läppstift.

Belle

4. Chips med Jimmy Barrett

Genom att använda komikern Jimmy Barrett fick jordnötterna lämna bardisken och lämna plats för Utz chips.

Jimmy

5. Jackie eller Marilyn?

Playtex underkläder fick rådet att visa två sidor med samma modell och självklart gick det hem.

Maidenform

6. “How do you say hamburger in Japanese”?

Hiltonkedjan föll för kampanjen där patriotiska amerikaner påmindes om nationella värden som hamburgare när de bodde utomlands.

Hilton

7. Bold, fresh and commanding

När Peggy presenterade sin idé för Heinz blev det… ketchupeffekt. Videon visar snacket efter presentationen.

8. Känslosamma barndomsminnen

Mitt under pitchen för Hershey’s bröt Don ihop och berättade om hur han tvingades jobba på ett horhus som ung. Gripande.

Källa: Mashable

Läs också:

Bästa serierna på Netflix – enligt IMDb

De 10 mest sedda TV-serierna någonsin

Test – vem av karaktärerna från serien Game of Thrones är du mest lik?

 
[fbcomments]