12 sajtpoänger som attraherar, engagerar och konverterar

Webbplatsen har fortfarande en avgörande roll för alla företag och inte minst för e-handlare. Det gäller att ständigt lyckas attrahera nya och återkommande besökare, att skapa ett engagemang och naturligtvis att konvertera till allt från att signa upp för ett nyhetsbrev till att bli kund. För oss som arbetar med detta handlar det ofta om att skapa nytt innehåll och då kan det vara bra att ha en bruttolista över saker som man kan göra. Den listan får du här.

1. Realtidsstatistik – visa hur många som är på sajten, hur många produkter som finns kvar, hur många som köpt o s v.

2. Rekommendationer från kunder – att hämta in och publicera lovord från andra kunder är oerhört kraftfullt.

3. Kända namn – rekommendationer från personer med stor auktoritet inom branschen/ämnet skapar en stor trovärdighet.

4. Kundcase – att beskriva hur olika kunder använt produkter/tjänster är ett effektivt sätt att visa på fördelar och nytta på ett sätt där andra kan känna igen sig.

5. Media – att få omnämnande i branschmedia är något att alltid sträva efter och självklart ska det publiceras på sajten.

6. Viktiga kunder – visa upp kunderna och tänk efter noga vilka kunder som du ska visa upp. Vilka kan locka andra att bli intresserade?

7. Certifieringar – relevanta märkningar visar på seriositet.

8. Viktiga partners – oavsett om det är teknikpartners eller partners som bidrar till erbjudandet är det alltid bra att lyfta fram trovärdiga partners.

9. Rating och reviews – visa upp vad andra tycker på ett transparent vis.

10. Test – visa upp om det gjorts tester på dina produkter/tjänster.

11. Bästsäljare – visa upp de produkter/tjänster som många andra köpt.

12. Vad andra “också” köpt – relevanta tips på vad andra också köpt är effektivt och en enkel teknisk funktion.

[fbcomments]